Info AdSense: Adakah CTR yang tinggi akan membuat akaun Adsense dibatalkan?



images
Adsense adalah satu program pengiklanan yang diperakui dan diterima oleh segenap pengemar pengiklan. CTR di Adsense ialah Klik Melalui Kadar (Click Through Rate) yang bermaksud peratusan klik yang diterima untuk 100 halaman website anda.
Jika anda mendapat 1 klik untuk 100 halaman yang dilihat, CTR anda adalah 1% dan jika anda mendapat 1 Klik untuk paparan 1 halaman, CTR anda adalah 100%. Jika akaun anda menerima peratusan CTR yang tinggi, anda sedang menerima jumlah klik yang tinggi untuk jumlah unique visitor (UV) yang kecil.  Ini boleh menjadi hasil positif atau negatif.

Keadaan yang CTR tinggi tetapi tidak memberi masaalah kepada akaun Adsense anda.

Jika anda penerbit legit dan tidak memaksa sesiapa untuk klik laman web iklan anda sendiri, maka anda tidak takut mengenai CTR yang tinggi laman web anda. Terdapat beberapa situasi di mana CTR yang tinggi boleh berlaku. Pertimbangkan screenshot di bawah.
Capture
Berikut adalah keadaan CTR adalah lebih daripada 6%, kerana lalu lintas yang rendah dan beberapa klik yang sah. Saya mengingati cerita salah satu daripada rakan-rakan saya, yang mempunyai wang tunai keluar pada 35% CTR tanpa sebarang masalah.

Bagaimana keadaan yang CTR tinggi dan memberi masalah sebenar kepada akaun Adsense anda.

Tidak syak lagi jika CTR tinggi berlaku disebabkan oleh klik yang tidak sah, akaun Adsense anda pasti akan dibatalkan. Pertimbangkan contoh berikut.
Capture (1)
Jenis klik yang sebegini akan membuat akaun adsense anda dibatalkan serta merta. Screenshot ini menunjukkan bahawa seseorang telah membuat klik bom pada akaun anda. Jadi anda perlu sentiasa perhatikan akaun Adsense anda.

Kesimpulan

Semoga artikel ini dapat membantu anda untuk menjaga akaun Adsense anda pada tahap yang maksimum.
P/s: Jika anda mempunyai mana-mana blog lain untuk menambah senarai ini serta cara-cara lain untuk menjaga akaun Adsense anda daripada dibatalkan sila beritahu kami di bahagian komen kerana ia boleh memberi manfaat kepada ramai blogger yg ada akaun Adsense.. Selamat Maju Jaya !

0 Response to "Info AdSense: Adakah CTR yang tinggi akan membuat akaun Adsense dibatalkan?"

Post a Comment